TUSAŞ MMU (Milli Mu...
 
Paylaş:
Bildirimler
Tümünü temizle

TUSAŞ MMU (Milli Muharip Uçak)


ahmet
(@ahmet)
Active Member
Katılım : 3 ay önce
Gönderiler: 13
Topic starter  

 

TUSAŞ MMU (Milli Muharip Uçak) veya TAI TF-X (Turkish Fighter X), TUSAŞ tarafından geliştirilen ve Türkiye'nin 2020'li yıllarda seri üretim aşamasına getirmeyi planladığı beşinci nesil jet muharip uçak projesidir.

MMU (TF-X)
 

1200x627 milli savas ucagi icin tarih belli oldu 1575284100454

2019 Paris Air Show'da sergilenen birebir ölçekli modeli

Türü Çok amaçlı avcı uçağı
Ulusal köken  Türkiye
Üretici TUSAŞ
Tasarımcı TUSAŞ  -  BAE Sistemleri
İlk uçuş 2025-2026 (planlanan)
Hizmete giriş 2028-2030 (planlanan)
Durumu Geliştirme Aşamasında
Ana kullanıcı Türk Hava Kuvvetleri
Üretim sayısı 250+ (planlanan)
Program maliyeti 15-20 milyar $ (tahmini)
Birim maliyeti 60-70 milyon $ (tahmini)

Savunma Sanayii İcra Komitesi’nin 15 Aralık 2010 tarihindeki toplantısında; Hava Kuvvetleri Komutanlığının 2020’li yıllardan sonraki jet eğitim uçağı ve savaş uçağı ihtiyacının ulusal olanaklarla geliştirilme projesi olarak ilk aşamada kavramsal tasarım yapılması için TUSAŞ ile sözleşme görüşmelerine başlanmasına karar verilmiştir. Jet eğitim uçağı projesi kapsamında Hürjet, avcı uçağı projesi kapsamında da TUSAŞ MMU geliştirilmektedir.

5. Nesil savaş uçakları sınıfında, sahip olacağı aviyoniklerle ve radar dalgalarını sönümleme özelliğine sahip kompozit malzemelerden üretilecek, radarda düşük görünürlüklü bir gövde tasarımına sahip olması amaçlanan TF-X'in 2011 yılı itibarıyla TUSAŞ tarafından kavramsal tasarım aşaması başlatılmış olup kavramsal tasarım çalışmaları 29 Eylül 2013'te tamamlanmıştır.

Jet Eğitim Uçağı ve Muharip Uçak ihtiyacına yönelik olarak;

  • Hava Kuvvetleri Komutanlığı harekât ihtiyaçlarının belirlenmesi,
  • Gereksinimlerin analizi çalışmaları ve bunları karşılayan
  • Uçağın ve sistemlerinin kavramsal tasarımı,
  • Milli imkân ve kabiliyetler ile yapılabilirliğin araştırılması ve
  • Uluslararası işbirliği modelleri

başlıklarında çalışılacaktır.

SSİK, maliyeti yüksek olmasına karşın, boyu diğerlerinden daha uzun olan, daha fazla silah yükü taşıyabilen, daha yüksek hızlara ve menzile ulaşabilen çift motorlu modelin tercih edilmesi gerektiğini belirtilmiştir.

Dönemin İngiltere başbakanı Theresa May, Ocak 2017'de Türkiye'yi ziyareti sırasında BAE ve TUSAŞ yetkilileri, BAE'nin uçakları geliştirme konusunda yardım sağlaması için yaklaşık 100 milyon sterlin tutarında bir anlaşma imzalamıştır

 

Uçağın Teknik Özellikleri

 
Maksimum irtifa 55.000 ft.
Maksimum hız 2,200 kilometre (1,367 mi) (1,381 mph, 1,200 kn)
Maksimum hız 1.8 makine
Harekat yarıçapı 600 nm
Maksimum kalkış ağırlığı 27,216 kilogram (60,00 lb)
Uzunluk 21 metre (69 ft)
Kanat açıklığı 14 metre (46 ft)
Servis tavanı 17,000 metre (55,774 ft)
g limitleri +9.0 g ve -3.5 g
Kanat alanı 60 m2
Motor gücü General Electric F110 (yerli üretim motorlar TRMotor tarafından üretilinceye kadar) her biri 120 kN (27,000 lbf) itiş

 

Kaynak


ali beğenme
CevapAlıntı
Paylaş: